cherita CINTA KHAYALAN ku .

mulai hari ini aku keluar dari segala nye , maknenye dari rumah la . diberi peluang oleh ibu untuk aku mencari kerja . penat aku membelek semua surat khabar yang adaa dekat malaysia ni untuk iklan jawatan kosong . akhirnya aku dapat . tapi di kuala lumpur . pikir pikir balik rumah aku ke tempat kerja memang  jauh . mungkin 2 jam lebih . 12 jam waktu bekerja . zaman sekarang takbole memilih sangat kan , so ambik je .

pukul 9 pagi away to keramat . 1setengah jam aku pandu kereta pergi ke kilang . iklan di akbar kate pukul 10 interview terbuka . alhamdulillahh dalam pukul 11 aku sampai + cari parking lagi . bila masuk dalam kilang tu aku rase sangat2 teruja , eh mmg lah firstime kot aku masuk kilang besar mcm ni . 

berdebar nye . mase naik liff ke tingkat 4 tangan dah berpeluh . okeyy releks nina ! mcm2 aku pikir , muke org interview tu , dea nak soal ape , haissshhhhh ! stop it ! 

masuk ! 

ya ALLAH dia suruh masuk dah . nak buat ape ni . buat ape lagi kan masuk la . 

"ouh cik AMALINA IZYAN  ?"

"yee . . .. saya . . . ."

"awk nak kerja ?"

"ya sayaa . . "

dalam hati , tak kan aku nak sekolah kat sini kan ~

"boleh buat kerja berat2 ?"

"boleh . . ."

dalam hati "kene angkat kayu balak ke keje sini ?"

okeyy minggu depan aku masuk kerja .. tapi dalam hati boleh ke aku keja kilang besar mcm ni sedangkan aku ta pernah terpikir pon . boleh ke aku hadapi hari penat aku kerja kat sini . aku sendiri bingung .

aku ke kedai kasut untuk beli kasut sarung , orang tu cakap kene pakai kasut sarung . memang undang2 kat sini . mcm biasa pinjam duit ibu dulu , cukup bulan aku ganti . memang adat la orang baru nak mula pekrjaan mmg mcm ni :)

seminggu berlalu , pukul 7 pagi aku dah tercegat depan kilang untuk masuk . ramai juga . semua nya kawan kwan baru . enjoy jugak . 

"hye . saya nina  , awak ?"

"hye , aku wani . tak payah saya dan awak , aku kau dah cukop "

ouh okeyy :)

kami semua berkumpul di satu bilik sebelum diberi department . tibe2 ketua kami masuk ke dalam bilik untuk tentukan department ,

"nina , kamu di bahagian mold ye ."

ape bende tu ? name dea pon mcm pelik kan , mungkin ni pertama kali  jadi aku diam  . tunggu tugasan seterusnye ..aku diarah kan masuh ke bilik latihan untuk diberi latihan . . Kak Nurin adalah bertanggungjwab memberi latihan teori kepada aku sebelum aku "dilepasakan" dalam line . .selepas 3 minggu aku diberi latihan , aku diarah kan masuk line . mesti mesin dalam line tu besar2 dari aku kan . bisikku . berdebar aku . 

aku bukak pintu line ..................

tergamam .
 

"hai , saya firdaus . "

" hai , saya nina ."
terkejut aku . tibe2 mamat ni muncul . dari mane kau datang ha ? aishhhhh ..

"nina ? nak name penuh " senyum kambing

"ammmaaalliina ."
ape masalh kau nak tau name aku ? penting ke ? aku kenal kau , kau yang aku nampak haritu . bisikku  .tibe2 kak nurin muncul dari belakang . bila mase dia ikot aku sampai sini ? magic betul .

"nina , ni buddy awak . dia akan ajar awak segala practical mesin yang ada dalam ni . kemana dia pegi , apa yang dia buat awak mesti ikot okeyy ?"

"okey kak . tq "

aku teringat balek kak nurin cakap , kemana dia pergi , apa yg dea buat aku kene ikot . hish mendalam ayat tu . ketawa kecil dalam hati aku .

tiba tiba mamat ni bersuara .,,

" ha ingat , kemana sy pergi , apa yg saya buat awk kene ikot , understand ?! "
  

bersambung <3




                                                                                                                                   IMAGINASIKU
                                                                                                                                          ninalulu











No comments: