CINTA BAZAR DAN SOYA PART 4


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

comel jugak minah tu tadi . bisik firdaus . tiba-tiba firdaus teringat kejadian nina minta maaf padanya . firdaus senyum kecil teringat kembali raut wajah nina yang comel bila dia meminta maaf . eh kenapa pulak aku teringat kan dia ni ? isshh dengusnya dalam hati .

hoi cik kak ! termenung kau ye ? suara azlan memecahkan keheningan suasana pejabat . " takdelah . nak berangan kejap pon tak boleh " . kata nina pada azlan .  " eh kejap lagi anak en.halim nak datang sini . dia akan takeover syarikat ni sbb en.halim nak uruskan syarikat yang ade kat pulau pinang tu . so , petang ni dia akan buat jamuan berbuka puasa bersama kita " tambah azlan lagi . "anak en.halim tu lelaki ke perempuan ?'' tanya ku . '' amboi kau , kalau lelaki kenape ?nak mengatal la tu  kan ? sindir azlan . '' bia la ! tu dah lurah kehidupan , sindir ku lagi . aku dan azlan terus ketawa .

NINA ! Ceo baru nak datang ! jerkah seorang  staff . '' yeke , aku ngah busy ni . banyak nak uruskan temu janji ec.halim ni yang belum selesaikan lagi ." sedang leka nina menyiapkan kerja nya dihadapan komputernya tiba2 , ''nina , saya nak kenalkan yang ini anak saya firdaus . aku terpingga . FIRDAUS , kenape kat mana aku ada kau ad ? rungut aku dalam hati . " eh awak yg semalam tu  kan ? nice to meet you , keje sini ye ? nanti kejap lagi jumpa ye ? kata firdaus lalu meninggalkan nina dan nina masih berdiri di tempatnya walaupun mereka dah pergi ."ceo pulak tu , hish jgn nak mengada sangat lah nina , jgn nak buat gila ! " bisiknya dalam hati  .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"along selesa tak dengan keadaan kat sini ?'' tanya en.halim kepada firdaus . "alhamdulillah ok papa . cuma along masih baru dalam bidang bisness ni , perlu banyak belajar dari papa " . balas firdaus . "its okey along ,ape2 along boleh tanya papa . dan pasal temu janji semua along boleh rujuk pada nina . nina setiausaha papa , and now dia setiausaha along lah . okey papa ade meeting dengan tan sri aziz kat gombak . papa pergi dulu , good luck along . bye " tambah en.halim . " hati2 papa " kata firdaus sambil mencium tangan ayahnya .,

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"assalamualaikum " . ucapan salam itu mengejutkan nina yg sedang leka menyiapkan kan kerjanya . " walaikumusalam en.firdaus , boleh saya bantu ? " pinta nina . " mmg saya perlukan bantuan awak , tapi lepas waktu pejabat " senyum firdaus sambil memandang nina . dengan wajah yang pelik nina berkata " selpas waktu pejabat ? bantu apa ye en.firdaus ?" tambah nina . " saya nak awak teman kan saya pergi ke bazar selayang untuk beli air soya . boleh cik nina ? " dengan senyuman daan hati berbunga nina bersetuju dengan pelawaan firdaus . " azlan , dia ajak aku teman dia pergi bazar ! jerkah nina dari belakang azlan . " ouh , habis kau nak teman dia ? ujar azlan. " mestilah aku nak , first time tau lelaki ajak aku jalan2 " tambah nina lagi . "habis aku ni , ajak kau keluar . aku ni bukan lelaki ke ? sindir azlan . " ye itu aku tau , maksud aku lelaki yg istimewa lah . dah la malas layan kau . jumpa esok ye en.azlan " nina tinggalkan azlan keseorangan . "alangkah baiknya kalau kau tahu nina , betapa bahagianya aku bila tengok kau gembira mcm ni . walaupun kau tak pernah tahu ape perasaan aku terhadap kau , aku tetap gembira tengok kau gembira dengan lelaki yg kau sygi walaupun aku terluka " bisik azlan 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"hari ini saya belanja awak air soya panas ye en.azlan , sebab dah dua kali sy jatuhkan soya awak , jadi biar saya ganti balik ya ?" kata nina pada firdaus . "eh tak payah susah2 la nina , saya boleh beli sendiri " balas firdaus . " takpe , anggap je hadiah dari saya ye . tambah nina lagi . setelah nina selesai membeli juadah , nina terlihat firdaus agak sibuk bercakap dengan telefon . " mungkin ibunya ? mungkin ayahnya ? mungkin kekasihnya ? mungkin tunangnya ? atau mungkin isterinya ? " bisik nina dalam hati . dalam perjalanan nina ke arah firdaus , nina semakin perasan yang firdaus semakin ketengah jalan . " eh dia ni tak perasan ke yg dia tu nak dekat tengah jalan ? mamat ni nak mati ke ape ? bisik nina . nina semakin lajukan langkahnyah ke arah firdaus . " dia tak perasan ke lori tu ? ya Allah ... Firdaus ........ FIRDAUSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!  



----------------------------------------------------------------------------------------------------------

BERSAMBUNG :))

No comments: