CINTA BAZAR DAN SOYA part 2


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

..... air soya panas tu terus jatuh . kedua duanya pecah . dalam hati sangat terkilan . mugkin bukan rezeki aku untuk berbuka dengan soya panas tu . " eh awak buta kee ? sakit laah !! jerit seorang  lelaki tu kat aku . baru aku perasan yang soya yang baru makcik zainab masak tu jatuh kat kaki seorang lelaki yang memang aku tak kenal . " maaf encik , sy tak perasan .maaf sangatt " dalam hati aku , aku nak salah kan azlan dalam hal ni sebab hampir semua yg aku pegang semua barang dia . Azlan terus menuju kearah aku , eh dia ni tahu pulak aku mengata dia dalam hati . berbalik pada mamat yg tengah marah tu . "panas lah ! ade 2 mata tapi tak guna main langgar je orang . ape pnye ppuan lah dia ni !! " mamat ni membebel sorang . dalam hati aku dia ni mmg tak perasan aku kat sini ke mmg nak aku dengar setiap kate2 dia untuk aku tu ? " sorry lah bro , kawan sy tak nampak , lagi pon kene kasut awk je kan , baju okey lagi kan ? tak hangus kan ? . sindir Azlan . dengan muka yg merah padam , mamat tu pegi tinggal kan kami mcm tu je . dalam perjalanan pulang , aku teringat muka mamat tu tadi . kacak juga . dengan kurus , tinggi dan anak mata nya hitam pekat . comel jugak waktu dia marah , merah padam mukanya ,  setibanya dirumah , tepat pukul 7 malam . ibu menolong aku menyiap kan juadah berbuka puasa dan aku terus kebilik untuk mandi . lagi pon kain bajuku melekit dengan air soya tadi . aku tersenyum lagi teringat peristiwa tadi .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Assalamualaikum mama ! jerit firdaus . waalaikumussalam along . eh kenape kamu ni ? muka merah padam saje ? tanye mama firdaus . " tadi kat bazar ade sorang ppuan tu langgar along , then air soya along dgn air soya dia jatuh kat kaki along . naik angin la along ." luahan firdaus . " jadi along marah la ppuan tu dkat bazar tu ? tanya mama firdaus . " mestilah mama , panas tau kaki along , dia cakap dia tak perasan konon , mata dia letak mane ntah . letak kat lutut agaknye ! ngomel firdaus sambil bersiap untuk mandi . " hish along ni , tak baik la , kurang pahala puasa tu sbb bnde yg kecik je . mungkin betul dia tak sengaja . jadi maafkan je . dah pegi mandi . nnti bersiap untuk berbuka ok ? arah mama firdaus padanya . firdaus lantas kebilik air tanpa berkata apa2 . 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

errkkk , alhamdulillah ... ish kamu ni nina tak senonoh ! marah ibu nina kepada nya . "oppsss sory la ibu , tak sengaja " seloroh nina . dengan segera nina membersihkan dapur dengan membasuh pinggan mangkok dan terus solat maghrib . setelah selesai maghrib , nina dan ibunya ke surau unuk menunaikan  solat sunat terawih 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kring kring ! kring kring !! .................
" hello , BMU HOLDINGS . boleh saya bantu " aku bekerja sebagai setiausaha syarikat yang dimiliki oleh En.Halim .  " saya firdaus , arkitek daripada Suria Holdings . saya nak buat temujanji dengan en.halim pasal projek crystal baru baru2 ni , sebab saya dah banyak kali cuba call dia tapi takdapat . " maaf encik firdaus , en.halim  ambil cuti kecemasan smggu krna ayhnya sakit . jelas ku . " ok takpelah , k bye . " tuutttttttttttt . haik ? cm tu je ? pelik lah orang mcm ni ngomel ku .


bersambung :)c

*bace dari part 1 yee



No comments: