K A H W I N ! malu lha ! HAHA

ASSALAMUALAIKUM my sesayang !
lame tak tulis entry . hehee. hari ni tak tahu lah KEGATALAN melanda diri ini nak tulis pasal kahwin ! hehe .
actualy member cik nina ni dah ade 2 orang yang dah dirikan rumah tangge . yang sorang baru kahwin tahun ni tengah pregnent and lagi seorang dah melahirkan anak yang kedua ! tahniah ya kawan kawan cik nina . umur 19 dah jadi MAKCIK . rase tue la plak . ades


KAHWIN MUDA

tak salah lha bagi aku sebab jodoh dah sampai . jodoh , pertemuan ,ajal dan maut semua di tangan tuhan . kita hanya mmpu merancang , yang tentukan ALLAH . so tak payah lha pandang serong pada couple2 yang kawin muda ni . dtorang lepas dari maksiat kecil dan besar . kita yang tengah couple ni ape cite ? opss ?! 

IM SINGLE ! HAHA

Tapi kan ade satu kesah ni kan . huru hara gak la famly kawan my mom ni .
anak dea 17 tahun . lelaki tu 24 tahun . 
diorang ni nak kawen . tapi famyly tak bg , 
sayang , saba dulu bile tak ? tunggu lepas SPM ta bole ? 
kalu ade jodoh tak kemane la syg .  

ni sampai nak lari ke thailand bagai . alahai ., saba lah ! 

tengah2 on9 , tetibe aku jumpe benda ni .

kebaikan kahwin diusia yang muda :)
- kawin diusia yang muda ini jiwa lebih tenang dan tidak kesunyian .
- kahwin diusia muda ini menjadikan ibadah kita lebih berkualiti dan penuh kusyuk ! 
- kahwin muda ini  menjadikan kita lebih fokus dan lebih bertanggungjawab terhadap keluarga termasuk dalam pencarian ilmu . 


tak salah nak kawin muda tapi dngan cara yang betul ya :)

aku pon nak kawin jugak tapi tak de calon . hehe .

 

 


3 comments:

ayuyuuu :) said...

hye hye :D


sokong entry ni'

amalinaizyan said...
This comment has been removed by the author.
amalinaizyan said...

@ayuyuuu :) sokong ye ? kalu kamu kawen nanti jgn lupe jmpot cik nina yaw ? hee :)